Karakterdesign

Her er nogle "commissions" af nogle af mine venners World of Warcraft karakterer:
 
 


 
 
 
 
 
Lidt fra skitsebogen 
(her med inspiration fra Dragon Age-spillene)





Hellboy
I forskellige stile

Til denne opgave skulle vi vælge en genkendelig figur og designe den om til forskellige stilarter.
Herunder er det efter Jean Baptiste Vendammes karakteritiske, svulmende former, der giver en simpel og udskåret silhuet.
Benene er fx lidt ude af propertionerne, buler ud og ind forskellige steder, fingrene har forskellige størelser og de skiftende runde og skarpe overordnede former, som den buede nakke, træder frem.
 Så blev det "Backwater Gospel" (Bo´s egen film), der skulle tydes igennem stakkels Hellboy.
Faktisk havde Bo brugt Ron Perlman (skuespiller til Hellboy) til inspiration for design til"Backwater Gospel", hvilket er ret sejt ;)
Så det var ikke vildt besværligt at karikere Hellboys træk endnu mere, end de var i forvejen. Det var fedt at tegne i en mere fordrejet og groteskt stil.
 Sig hej til Zombie-boy

 Det sidste design skulle være efter Cartoon Network's serier; "Foster's home for Imaginary Friends"
1. Første udkast. Alt for detaljerigt.
2. Andet udkast. Mere karikeret form, men stadig for mange detaljer.
3. Pling! Bo kommer til hjælp og giver nogle fif (på hans skitseringer er der også et bud på Hellboys ben til Vandamme-billedet)
4. Endelig version.
Faktisk er jeg rigtig tilfreds med Hellboy-arbejdet fra den dag, jeg syntes, der her er nogle gode bud på de forskellige stilarter. Det hjalp gevaldigt at snakke/diskutere med Bo om arbejdet inden vi konkluderede i klassen, så man kunne nå at rette tegningerne ind, inden dagen var gået.
Jeg har lavede masser af Hellboy-skitser den dag, her er kun de endelige tegninger.


Gruppedesign
Så kom opgaven med et gruppedesign, hvor vi ud fra nogle modeller så som; Olsenbanden, Mickey-Anders-Fedtmule, Klodshans, Den Gode-Onde-Grusomme osv. skulle designe en gruppe. Her er det Olsenbanden jeg gik ud fra, Keld som den store, klumpede, usikre type, Egon som en gammel hissig (men klog) mand, og Benny som den glade spilopmager.
Som man kan se, er det tegnet i en  mellemøstlig Aladdin-stil, som jeg syntes kunne være sjov at prøve af.


Her er figurene adskilt, hvor silhuetterne træder tydeligere frem.


Design til skovvæsen, (eller mere et sump-skovvæsen som Bo mener). Vi fik nogle forskellige temaer, så som; nordpolen, middelalder, rumstation, skov osv. hvor vi så skulle vælge et og finde stedets "ånd" eller hvad det nu er.. Her er en form for vogter med hvidt kattekranie som maske og blade hist og her.



Four staws long
Bo tog en guitar frem og begyndte at synge en historie, han havde skrevet om en mand, der var "four straws long"; En lille, misforstået og utrolig stærk hissigprop, der gerne vil leve for sig selv. Ud fra sangen tegnede vi et design af figuren, dyr, menneske, mand, kvinde - han/hun skulle bare være lille og stærk. Prøvede at lave hovedet mindre og mere snerpet, men den mindede lidt for meget om en hvalros i skægget, så holder mig til det oprindelige design (det med flere vinkler).

Arbejdstegninger til skildpadden. Oprindeligt en cowboy af ca. samme form, det blev til en hvalros og derefter en skildpadde.

Bo Mathorne, manden bag kortfilmen "Backwater Gospel" er vores lære de næste par uger på taw, hvor vi i denne her uge (2), vil have om karakterdesign, hvilket jeg har glædet mig så vildt meget til! Her hørte vi en sang, som vi med tegninger skulle beskrive følelsesmæssigt, og derfra skabe en person ud fra sangen. Sangeren sang en slags hyldest til Gud, og stemmen var utrolig rå og hæs, som havde han slugt et askebæger! Tegnede bl.a. en rusten losseplads mm. og prøvede at skabe en meget jordnær figur.





Fuglen Kluke

Her er en fugl jeg har skabt med en øvelse i rummelighed vi fik af iben i uge 1.
Her er i både outline (hvor det er overlapningerne der giver rummelighed), og ved siden af en med rummelige values oveni.
Fra flere vinkler.

Her er nogle selv-opfundne karakterer fra de første gange vi havde croquis, hvor jeg har prøvet at skabe vrid i overkroppen:


 Til disse er det mere vægten jeg har fokuseret på:



En karakter med lidt øvelse i hvordan kroppen virker i action. Bl.a. med et twist i kroppen. Har rimelig styr på formerne og alt det, men de sko slår mig ihjel!


Her er gammel tegning, som har et fedt flow/dynamik ting kørende, og så er det sjældent jeg bruger farveblyanter:


Starwars-pigen er også fra før jeg havde croquis, så ledende er ikke kønne at se på, men i forhold til at jeg ikke viste hvad jeg havde gang i, ramte jeg en god rummelighed i figuren - trods alt: